Na vsebino

Služba za kadrovske in splošne zadeve

V desetih letih od ustanovitve zavoda v službi za kadrovske in splošne zadeve skrbimo za zaposlene: za njihovo rast z izobraževanji, za dobro počutje in zdravje z vzdrževanjem visoke ravni varnosti ter s promocijo zdravja na delovnem mestu, za medsebojno povezovanje pa z dodatnimi usposabljanji, organizacijo druženj in strokovnih ekskurzij.

Ob tem, ko se je razvijal grad in so se širile njegove vsebine, se je večalo tudi število sodelavk in sodelavcev: z začetnih 26 na zdajšnjih 66 (številka vključuje tudi deset zaposlenih iz Hostla Celica, ki smo ga leta 2018 prevzeli v upravljanje). V tem obdobju se je upokojilo pet zaposlenih, pridobili smo nekaj mlajših sodelavcev, tako da smo s povprečno starostjo 40 let relativno mlada ekipa. Veseli tudi podatek, da imamo nizek odstotek bolniških staležev.

Danes sva v službi za kadrovske in splošne zadeve Nika in Saša. Ob svojem osnovnem poslanstvu, skrbi za zaposlene, se takrat, ko nisva med fascikli in pravnimi akti, radi pridruživa športnim aktivnostim, Saša preteče tudi kakšen maraton, skupaj pa navijava za svoje sodelavke in sodelavce.

kadrovska - slika

Služba za odnose z javnostmi

Pred desetimi leti smo začeli s 'klasičnim' piarom, postavitvijo spletne strani, z logotipom zavoda in uvodno novinarsko konferenco ob ustanovitvi ter nekaj let delovali z eno 'deklico za vse'. Postopoma smo začeli uvajati nove medije, sledili so Twiter, Facebook, Instagram, TikTok, dobili smo plazme, ekrane, posodabljali smo spletno stran, večali so se obiski tujih novinarjev in zanimanje domačih za nove vsebine, programe, investicijske projekte, vzpenjačo, Hostel, vinograd, kulinariko … Janji se je pridružila Sandra in skupaj sva spisali in skreirali več kot 1.400 novic in sporočil za javnost, prek 4.000 objav na socialnih medijih, kar je rezultiralo v več kot 20.000 omembah Ljubljanskega gradu in njegovih vsebin ter Hostla Celica v domačih in tujih medijih. Ko je izdelovanje naših promocijskih materialov, od letakov, galerijskih listov, programskih knjižic, plakatov … preraslo v izdajanje knjig, koledarjev, spominkov, se nama je pridružila še grafična oblikovalka – piarovki sva v svoje 'okrilje' vzeli še Damjano! Trudimo se, da vse aktualne novice, programe, produkte … prek različnih kanalov in v skladu z našo celostno podobo čim prej prenesemo do različnih javnosti, čeprav se včasih pohecamo, da kakšno stvar izvemo zadnje.

Tako zdaj delujemo kot triperesna deteljica, ki ji je skupna ljubezen do kulinarike z ustrezno vinsko spremljavo. Rade si izmenjamo kakšen recept. V prostem času pa rade potujemo po domovini in tujini, odkrivamo nove restavracije in vinske pokrajine.

služba za odnose z javnostmi  - slika

Služba za trženje

Od promocije kostumiranih likov, ki obiskovalcem predstavljajo zgodovino Ljubljanskega gradu, pa vse do prisotnosti na Amazonu – in še marsikaj vmes. To smo mi, služba za trženje. V enem dnevu preskakujemo stoletja, tehnologijo, kontinente. Organiziramo dogodke v lepem grajskem okolju, poročamo ljudi, prodajamo vstopnice, informiramo obiskovalce, izbiramo in prodajamo izdelke ljubkega Friderika, oglašujemo svoje kulturne vsebine in se turistično predstavljamo po vsem svetu, skrbimo, da z marketinškimi prijemi postavljamo Ljubljanski grad kot eno osrednjih turističnih točk v prestolnici in Sloveniji tudi na svetovni zemljevid.

Naš oddelek je rastel postopoma. Začeli smo z eno osebo, danes pa smo v ekipi Simona, Maja, Jasmina, Nina, Maruša, Petra, Matjaž, Janez in Anže. Večala se ni le ekipa, večale so se tudi številke, za katerimi je tudi naše delo. V desetih letih je grajska vrata prestopilo več kot 10 milijonov obiskovalcev, prodali smo prek 5,1 milijona vstopnic, skoraj pet tisočkrat oddali dvorane za dogodke drugih organizatorjev in za poročne obrede.

Tudi ko nismo vsak v svojem kotičku gradu, se kot ekipa radi družimo na kakšnem našem dogodku, zavijemo v kino ali pa na odprto kuhinjo. Po duši pa ostajamo popotniki in potujemo skozi čas in na različne konce sveta.

služba za trženje - slika

Služba za tehnične zadeve

Čeprav ob imenu služba za tehnične zadeve pomislimo na moško ekipo, pri nas prednjačiva ženski, Damjana in Barbara; z nama je še Nejc, ki skrbi za informacijsko tehnologijo. Ženski del službe skrbi za izvedbo investicij in dobavo opreme ter usklajuje dela s področij oddelkov za tekoče in investicijsko vzdrževanje in obratovanje ter tehnično podporo prireditvam.

V desetih letih smo obnovili 14.434,77 m2 od skupno 17.189 m2 površin, kar pomeni, da je sedaj obnovljenih že 84 % površin gradu. Veseli podatek, da smo vse obnove in večja vzdrževalna dela opravili, ne da bi morali grad zato zapreti; izvajalci so delali tudi ponoči. Med najtežjimi projekti obnove sta bili poročni dvorani; v tem delu gradu namreč govorimo o 'obnovi obnove', saj je bil celoten trakt skupaj s poročnima dvoranama obnovljen že po letu 1980. Ponosni smo na dejstvo, da je koncept prenove skozi vsa ta leta ostal konsistenten; je delo istega projektivnega podjetja in avtorjev – še iz natečaja v letu 1968.

Službo in investicije je dolga leta vodil Stane, ki se je medtem upokojil. Ker je poznavalec žlahtne kapljice, smo se skupaj z njim razveselili projekta izgradnje Grajskega vinograda na južnem pobočju Grajskega griča. Tja se večkrat podamo na sprehod, po nov navdih ali pa zgolj zato, da si za kratek čas oddahnemo od velikih map z načrti in računalniških ekranov.

služba za tenične zadeve - slika

Služba za program

V službi za program organiziramo različne glasbene, razstavne, izobraževalne, uprizoritvene, družabne, filmske in turistične dogodke, s čimer poskrbimo za pestro kulturno dogajanje na najvišji točki v mestu. Na ta način uresničujemo vizijo župana Hribarja o Ljubljanskem gradu kot srčiki pestrega kulturnega dogajanja.

Pred desetimi leti sta bili na gradu stalni postavitvi Slovenska zgodovina in Virtualni muzej; slednjega smo kasneje preuredili v Virtualni grad ter dodajali nove stalne postavitve:  Kaznilnica, Lutkovni muzej, iLjubljana in Grajsko orožje. Iz leta v leto so se množili tudi programski dogodki in njihova raznolikost. V desetletju delovanja zavoda na Ljubljanskem gradu in v Hostlu Celica, ki se je pridružil leta 2018, smo pripravili že skoraj 2.200 kulturnih dogodkov. Pripravili in izvedli smo tudi številne vodene oglede za različne starostne skupine, ki se jih je udeležilo nekaj več kot 100.000 oseb. Kljub temu da se ukvarjamo z različnimi področji, nas povezuje isti cilj – zadovoljstvo naših obiskovalcev, ki nam daje energijo za nove ustvarjalne podvige.

'Programci', kot si rečemo po domače, smo Marko, Katarina, Helena, Petra, Andreja, Anka, Dora in Aleksander. Različni – ne zgolj po raznolikosti področij, s katerimi se ukvarjamo – pa vendar dovolj zvedavi, da se radi skupaj odpravimo na kako tujo razstavo, festival, pogledat kakšno sobo pobega … ali pa zgolj na kavo ali hladno pivo.

služba za program - slika

Oddelek za vzdrževanje in obratovanje

Saj ne, da bi se hvalili, ampak oddelek za obratovanje in vzdrževanje je največji, ker šteje šestnajst zaposlenih – vzdrževalcev, vrtnarjev in čistilcev. To pa zato, ker dnevno vzdržujemo okoli 50.000 m2 zunanjih in notranjih površin na gradu in v Hostlu Celica, kar pa ni malo, mar ne?

Od košnje, obrezovanja in urejanja grmovnic, cvetličnih gred, zeliščnih vrtov in dreves, odstranjevanja listja, vej in čiščenja jaškov do kidanja snega v zimskem času; od praznjenja pepelnikov in košev za smeti do odstranjevanja grafitov; od košnje in okopavanja v Grajskem vinogradu do urejanja gradu in njegove okolice prek drevoreda do Plečnikovih Šanc; od menjave žarnic, sanitarne opreme, popravila pohištva, menjave kljuk in zapahov do preverjanja ustreznosti delovanja sistemov ogrevanja in hlajenja; od vsakodnevnega čiščenja vseh notranjih, prireditvenih prostorov in vzpenjače do oskrbovanja toaletnih prostor; od reševanja golobov in drugih ptic iz zaprtih prostorov do ujetja lisice, ki je kar nekaj časa prihajala na grad, in njene premestitve v živalski vrt … Vse to in še več opravljamo Vinko, Srečko, Urban, Matej, Bojan P., Dejan, Andrej, Bojan D., Marko, Vedran, Robi, Sajma, Emina, Mirjana, Ale in Andrea.

Veliko našega dela opravljamo zunaj in morda nas zato tudi v prostem času povezujejo športne dejavnosti, kot so nogomet, paintball, planinarjenje, ne odrečemo pa se niti dobremu pikniku ob Savi.

oddelek za vzdrževanje in obratovanje - slika

Tehnična podpora programov

Ekipa za tehnično podporo programov je edina na gradu, ki je v celoti moška, zato pa še toliko raje pridemo na obisk k svojim grajskim sodelavkam. Tomaž, Matija, Matic, Peter, Žiga, Igor in Blaž smo moštvo scenskih, lučnih, tonskih in video mojstrov.  

Pred desetimi leti smo bili v ekipi štirje; imeli smo prav toliko zvočnikov in mikrofonov, poleg tega pa mešalno mizo, dvajset reflektorjev in projektor s platnom in računalnikom, kar je zadostovalo za izvedbo manjših prireditev. Več kot je bilo obnovljenih dvoran, več je bilo lastnega kulturno-umetniškega programa, dogodkov drugih organizatorjev, porok ipd. Skladno s tem je rastlo število sodelavcev, kupovali smo tehnično opremo in opremljali dvorane. Tako se je leta 2019 v naših prostorih zvrstilo skupno že kar 610 dogodkov, ki jih je večino omogočila naša ekipa s svojo opremo. Najbolj obiskani dogodki so običajno na prostem. Za izvedbo plesnih večerov na Grajskem dvorišču na primer položimo 400 m2 plesnega podija, sestavimo za tono elementov aluminijaste konstrukcije, ki nosi 60 reflektorjev in 12 zvočnikov, razvijemo do tri kilometre kablov, ozvočimo nastopajoče ter razporedimo 500 stolov in 80 miz. Zgovoren je tudi podatek, da smo za filmske večere na prostem v desetih letih postavili kar 113.999 stolov.

Ker so naši urniki dela zelo raznoliki in pogosto segajo pozno v noč, se najraje družimo na dobri dopoldanski kavi, v prostem času se pomerimo v bovlingu ali nogometu ali pa se pridružimo sodelavcem pri osvajanju gora.

tehnična podpora programov - slika

Ekipa Hostla Celica

Hostel Celica je najmlajši oddelek Ljubljanskega gradu. Grajski ekipi smo se pridružili leta 2018, ko smo se razveselili obnovljenega hostla, ki smo ga dobili v upravljanje. V hostlu odtlej izvajamo namestitveno, gostinsko in kulturno-umetniško dejavnost.

Priprava in prijazna postrežba zajtrkov, kosil in občasno večerij ter drugih pogostitev je delo Eduarda, Jureta in Janeza in Andresa. Hostel ima devet večposteljnih sob in 20 umetniško preurejenih celic, skupaj 92 postelj. Za urejenost sob skrbita Yanet in Biserka. Gostom je prav ob vsaki uri na voljo recepcija s Tajdo, Lindo, Ano, Vesno, Milico, Aljošem in Timom ter vsemi potrebnimi informacijami. V običajnih sezonah pri nas biva skoraj 15.000 gostov, ki ustvarijo približno 25.000 nočitev. O svojem poslovanju ter ravnanju z okoljem veliko razmišljamo, udejanjamo trajnostne rešitve in pomagamo pri širjenju okoljske ozaveščenosti. Ponosni smo, da smo prvi trajnostno certificiran hostel na svetu, s tem pa tudi del Zelene sheme slovenskega turizma. Za vsem tem stoji Majda, ki je najbolj vesela, ko se gostje pri nas dobro počutijo in nam to zaupajo v pozitivnih ocenah. To nas vse motivira za nadaljnje delo.

Našo mednarodno ekipo povezuje ljubezen do gora, zato se pohodniških podvigov lotevamo tudi skupaj. Lani smo z delom ekipe osvojili Triglav, mnogi so se nanj povzpeli prvič.

ekipa hostla celica - slika

Finančno računovodska služba

Po številu zaposlenih sva Tanja in Špela, ki tvoriva finančno-računovodsko službo, majhen  oddelek, a vendar nepogrešljivi del celote, saj kot pravi stari rek: 'Pri denarju se vse začne in konča.'

Finančni načrti zavoda, bilance, poročila, izdajanje in knjiženje računov, plače … Vse to so področja dela naše službe. Ne moremo govoriti, da so tako kreativna, kot so naše grajske vsebine in programi, vendar pa: le s skrbno načrtovanimi sredstvi naše ustanoviteljice, pokroviteljev, donatorjev, z našimi lastnimi sredstvi in s še bolj skrbnim sprotnim sledenjem finančnih tokov lahko zavod posluje uspešno, odgovorno in razvojno naravnano. V desetih letih delovanja smo z začetnih dobrih dveh milijonov letnega proračuna 'zrasli' na več kot sedem v letu 2019 (preden nas je prizadela pandemija korona virusa), kar kaže na rast dela in poslovanja zavoda in na kar smo upravičeno ponosni.

Da se nama od številk preveč ne zvrti v glavi, se v prostem času najraje podava v svet športa, zato se z veseljem udeleživa vseh športno-rekreativnih dejavnosti v okviru zavoda.

finančno računovodska služba - slika

Služba za obratovanje tirne vzpenjače

Tirno vzpenjačo smo ob ustanovitvi samostojnega zavoda Ljubljanski grad prevzeli v dobri kondiciji, po dotedanjih dobrih štirih letih obratovanja in nekaj več kot milijon prepeljanih potnikov. Danes službo za obratovanje tirne vzpenjače ali, kot se večkrat sliši po gradu, ekipo 'vzpenjačarjev' sestavljamo Samo, Sajonara, Đuro, Bojan, Miha, Marjan, Marko, Matija, Matjaž in Žan Luka.

Skozi celo leto skrbimo za upravljanje z napravo, spremstvo potnikov v kabini in prodajo vstopnic, torej za nemoteno delovanje javnega potniškega prevoza s tirno vzpenjačo na Ljubljanski grad in nazaj. V desetih letih smo prepeljali več kot 3,6 milijona potnikov; opravili smo več kot 550.000 voženj, kar predstavlja več kot 65.000 kilometrov poti – za lažjo predstavo, to je približno en krog in pol okrog Zemlje. Za nemoteno in varno delovanje je bilo medtem opravljenih prek 4200 pregledov. Veseli smo, da se naša žičniška naprava – edina te vrste v Sloveniji – ponaša s celoletnim obratovanjem in največ prepeljanimi potniki na letni ravni.

Zaradi različnih delovnih urnikov se le redkokdaj zberemo vsi, to velja tudi za skupna druženja v prostem času, a si kljub vsemu najdemo čas za pokušino dobre hrane in pijače.

služba za obratovanje tirne vzpenjače - slika