Na vsebino

Ljubljanski grad v letu 2012 in napoved za leto 2013

15. januar 2013

Ljubljanski grad je na današnjem zajtrku za novinarje predstavil nekaj najpomembnejših podatkov o pretekli turistični sezoni, kulturni ponudbi, ključnih investicijah in projektih, izvedenih v letu 2012, ter napovedal, kaj vse nas na Ljubljanskem gradu čaka v letu 2013.

Ljubljanski grad je na današnjem zajtrku za novinarje predstavil nekaj najpomembnejših podatkov o pretekli turistični sezoni, kulturni ponudbi, ključnih investicijah in projektih, izvedenih v letu 2012, ter napovedal, kaj vse nas na Ljubljanskem gradu čaka v letu 2013 – na področju investicij, turizma in obsežnega kulturno-umetniškega programa.

V letu 2012 je Ljubljanski grad posloval kot povsem samostojen javni zavod. Direktorica Mateja Avbelj Valentan je uvodoma izpostavila, da smo si ob ustanovitvi zastavili cilj, da bi osrednjo turistično točko v mestu v prihodnjih letih obiskalo milijon obiskovalcev na leto. Tej številki smo se v letu 2012 približali; na števcih prehodov, ki smo jih lani namestili na spodnji postaji vzpenjače ter ob glavnem vhodu, smo zabeležili 952.738 obiskovalcev. Glede na to da so številni programi in vsebine na Ljubljanskem gradu brezplačni in je Grad tudi priljubljeno sprehajališče kot nekakšen gornji trg, lahko le na ta način beležimo število obiskovalcev. Primerjava na letni ravni z letom 2011 še ne bo mogoča, saj zavod samostojno deluje od 1. 4. 2011 (prejšnji upravitelj je bil Festival Ljubljana, tirno vzpenjačo pa je upravljalo podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice).

Z vzpenjačo smo v lanskem letu prepeljali 262.326 potnikov. Med obiskovalci smo zabeležili 48 % domačih in 52 % tujih obiskovalcev; med slednjimi prevladujejo obiskovalci iz Italije, Velike Britanije in Nemčije.

Več o podatkov si lahko preberete v priloženem sporočilu za javnost.