Na vsebino

Uspešna glavna turistična sezona za Ljubljanski grad in Hostel Celico

10. oktober 2018

Na Ljubljanskem gradu so pozno poleti zabeležili milijontega obiskovalca. Hostel Celica v prvih treh mesecih ponovnega obratovanja z 91-odstotno zasedenostjo ležišč.

600pxPogled na LG iz zraka foto Miha Mally 17.9 2

Na osrednji turistični točki v prestolnici – na Ljubljanskem gradu – so števci prehodov 18. septembra 2018 zabeležili milijontega obiskovalca v tem letu. Da je za nami uspešna glavna turistična sezona, pove tudi podatek, da se je število prepeljanih potnikov s tirno vzpenjačo v prvih devetih mesecih povečalo za 8,32 odstotkov glede na enako obdobje lani.
Javni zavod Ljubljanski grad je letos postal upravitelj Hostla Celica in ga po temeljiti obnovi julija znova odprl. Razveseljiv je podatek, da je imel hostel med julijem in septembrom kar 91-odstotno zasedenost ležišč in 95-odstotno zasedenost sob.

Ljubljanski grad je letos v prvih devetih mesecih obiskalo več kot milijon ljudi, natančneje 1.050.701, kar pomeni, da so števci prehodov že šesto leto zapored zaznali milijontega obiskovalca; letos je bilo to 18. septembra. Tirna vzpenjača, ki je 15. avgusta letos zabeležila nov dnevni rekord s 3.670 prepeljanimi potniki, je v prvih devetih mesecih prepeljala 430.914 potnikov, kar je 8,32 odstotkov več kot v enakem obdobju lani.

V statistiki prodanih turističnih vstopnic smo v prvih devetih mesecih zabeležili 27,4 odstotka domačih in 72,6 odstotka tujih obiskovalcev. Med tujci je največ obiskovalcev iz Italije, sledijo Velika Britanija, Nemčija, Združene države Amerike, Francija in Koreja. Glede na leto poprej se je v prvih devetih mesecih letošnjega leta povečalo število prodanih vstopnic, in sicer za 9 odstotkov.

Pohvalen je dober obisk kulturno-umetniških dogodkov, med katerimi lahko izpostavimo: osrednjo razstavo v sklopu letošnjega zmajevega leta – razstavo Zmaj vseh zmajev, ki si jo je od 26. aprila do konca septembra ogledalo nekaj manj kot 115.000 obiskovalcev; osrednjo poletno razstavo velikana modne fotografije Giampaola Sgure Življenje skozi modni objektiv, ki si jo je v slabih dveh mesecih ogledalo nekaj manj kot 50.000 obiskovalcev, v zadnjih avgustovskih dneh tudi avtor razstave.

Ljubljanski grad bo do konca leta izvedel še preostale načrtovane kulturno-umetniške programe, med katerimi lahko omenimo: večere Jazz Cluba Ljubljanski grad, ki je sredi septembra vstopil v drugo sezono, nekaj dogodkov, povezanih z osrednjo tematiko, to je zmajevo leto, ter z obletnico Cankarjeve smrti, fotografsko razstavo v sodelovanju z National Geographicom »Photo Ark« Joela Sartoreja ter prireditve v okviru Grajskega decembra.

Kot glavni partner Slovenske turistične organizacije in ob podpori sopartnerja, Turizma Ljubljana, se bo Ljubljanski grad med 5. in 7. novembrom predstavil na Svetovni turistični borzi (WTM) v Londonu (WTM) s prezentacijo kulturne dediščine.

Še letos načrtujemo odprtje prenovljenega prostora pod Grajsko kavarno, kjer bosta poslej Info center in Grajska trgovina s svojo blagovno znamko, kakor tudi odprtje prenovljenega prostora (prav tako pod Grajsko kavarno), v katerem bodo v prihodnje svoj stalen prostor našli raznoliki pedagoški programi, ki jih je zavod doslej izvajal na različnih lokacijah po gradu. Ta čas potekajo še obnovitvena dela v prostorih bodoče vinoteke pod grajskim Palacijem ter sanacija Razgledne terase.

Od 5. do predvidoma 18. novembra je načrtovan obdobni pregled tirne vzpenjače – v skladu z zakonodajo ter po navodilih proizvajalca – podjetja Garaventa. Ker gre za večja vzdrževalna dela na kabini in protiuteži, vzpenjača v tem času ne bo obratovala, zagotovljen pa bo nadomestni prevoz: s Krekovega trga do Ljubljanskega gradu bo vozil avtobus Ljubljanskega potniškega prometa. Vozovnice bodo v prodaji na spodnji postaji vzpenjače in v vstopnem paviljonu pred gradom.

Javni zavod Ljubljanski grad, ki je z letošnjim letom postal upravitelj Hostla Celica, je v prvih treh mesecih ponovnega obratovanja (med julijem in septembrom 2018) zabeležil uspešno glavno sezono s povprečno zasedenostjo ležišč kar 91 odstotkov in s 95-odstotno zasedenostjo sob. Gostje so v tem obdobju prebili v hostlu v povprečju 1,58 noči. Temeljita prenova hostla je vplivala na dvig ocen na spletnih portalih in rezervacijskih sistemih. V prvih treh mesecih nas je obiskalo tudi nekaj tujih novinarjev in blogerjev, ki širijo uspešno zgodbo Hostla Celica med tujo javnostjo. Največ gostov prihaja iz Nemčije in Velike Britanije (skupaj več kot 30 odstotkov), sledijo Nizozemska, Francija, Združene države Amerike in Belgija.
Hostel je zaživel tudi na kulturno-umetniškem področju: poleti s petkovimi jazz večeri in torkovimi glasbenimi srečanji Sozvočja sveta na letnem vrtu; slednji cikel se v notranjih prostorih hostla nadaljuje tudi v jesensko-zimskem obdobju. V teh dneh smo v Galeriji Srečišče na ogled postavili že tretjo razstavo, začeli pa bomo tudi cikel potopisnih predavanj.