Na vsebino

Ljubljanski grad in Hostel Celica v letu 2021

21. januar 2022

Minulo leto sta zaznamovali desetletnica delovanja Javnega zavoda Ljubljanski grad in nova realnost, ki pa je osrednji turistični točki in Hostlu Celica kljub vsemu prinesla boljše rezultate.

Kolaž fotografij Ljubljanskega gradu in Hostla Celica.

Leto 2021 je na osrednji turistični točki v mestu – Ljubljanskem gradu minilo v znamenju desetletnice delovanja samostojnega javnega zavoda ter povečanja števila obiskovalcev in izvedenih dogodkov v primerjavi z letom poprej, četudi še vedno močno v primežu epidemije. Kljub slednji so števci prehodov zabeležili nekaj več kot 460.000 obiskovalcev; s tirno vzpenjačo se jih je prepeljalo približno 142.000. V grajskih prostorih smo izvedli 308 dogodkov. Med drugim smo: pripravili nov doživljajski produkt za družine, ponudili novo kulinarično doživetje, obnovili srednjeveško mestno obzidje ob trasi tirne vzpenjače, začeli obnovo še zadnje neobnovljene dvorane Kazemate, izpeljali četrto trgatev v Grajskem vinogradu in napolnili kar 1350 steklenic grajskega vina (letnik 2020). Prejeli smo nekaj nagrad in priznanj ter znak Slovenia Green Attraction, povečali zanimanje za grajske vsebine na družbenih omrežjih … Prilagajali smo se na vse spremembe, povezane z ukrepi za preprečevanje širjenja virusa covid-19, kar je narekovalo občasno zapiranje gradu, prepoved obratovanja tirne vzpenjače, odpovedi ali prestavitve dogodkov in selitev vsebin na splet, zamrtje celotnega sektorja prireditvene industrije … Vse našteto je botrovalo še vedno visokemu, okoli 70-odstotnemu upadu obiskovalcev glede na leto 2019, ki je bilo za nas najbolj uspešno poslovno leto.

Hostel Celica, ki je v upravljanju Javnega zavoda Ljubljanski grad, je v preteklem letu zabeležil 12-odstotno povečanje nočitev v primerjavi z letom poprej. V prvi polovici leta je bil hostel pretežno zaseden z zdravstvenimi delavci, maja so se postopoma začeli vračati tudi popotniki. V poletnih mesecih je bila zasedenost že primerljiva z leti pred epidemijo. Ko so ukrepi to omogočali, smo tam izvedli tudi 45 kulturno-umetniških dogodkov.

Direktorica Javnega zavoda Ljubljanski grad Mateja Avbelj Valentan, ki je oktobra lani nastopila svoj tretji mandat, je izpostavila: »Delujemo v najbolj prizadetih panogah, kot sta turizem in kultura, in očitno bo za okrevanje teh dejavnosti potrebnega še kar nekaj časa. Sicer optimistično stopamo v novo desetletje delovanja javnega zavoda, saj se zavedamo, da smo v zadnjih desetih letih prav usmerili naša prizadevanja in da bomo na tej osnovi lahko delali in se razvijali tudi v prihodnje.« Pri tem pa še dodala: »Hvaležni smo ustanoviteljici – Mestni občini Ljubljana, da nas izdatno podpira v teh časih, ko zaradi spremenjenih okoliščin ne dosegamo deleža lastnih prihodkov, kot smo ga v časih pred epidemijo. Tako smo lahko zadržali vsa delovna mesta, kar bo za ponovni razvoj panoge zelo pomembno.«

Povzetek minulega leta in del kratkoročnih načrtov predstavljamo v celotnem sporočilu za javnost.


Dodatne informacije: Janja Rozman, vodja odnosov z javnostmi, Ljubljanski grad, tel.: 01/306 42 15, e-pošta: janja.rozman@ljubljanskigrad.si