Na vsebino

5. obletnica tirne vzpenjače na Ljubljanski grad

28. december 2011

V svojem pismu o pobudi za odkup gradu in dogovoru o ogledu izgradnje dvigala, je leta 1897, takratni Avstro-Ogrski oblasti, župan mesta Ljubljane, dr. Ivan Hribar zapisal:

"Ker je razgled iz dotičnih prostorov (Ljubljanskega gradu) očarovalno lep, in ker bi se sedanje senčnato dvorišče dalo prav dobro porabiti, da bi bil grad, če se napravi nanj dvigalo, po katerem bi se prišlo na vrh za kakih deset krajcarjev ali še ceneje, bil vedno - zlasti pa še poleti zvečer - prav dobro obiskovan."

Ideje o prevoznem sredstvu na Ljubljanski grad so se še rojevale v letu 1905, nato arhitektu B. Kobetu ter E. Mihevcu. Zadnji projekt je stekel v letu 2005.

Mestna občina Ljubljana se je odločila, da Ljubljanski grad poveže s starim jedrom s pomočjo urbane potniške transportne naprave – panoramskega dvigala. Na podlagi prostorskih in oblikovanih zahtev na občutljivi lokaciji ter dane topografije se je za najboljšo rešitev izkazala žičnica, natančneje panoramsko tirno dvigalo.

Vzpenjačo, katere spodnja postaja je na Krekovem trgu, nasproti ljubljanske Tržnice, je Festival Ljubljana kot koncesionar začel graditi v mesecu marcu 2006. Prvi potniki so se s poskusno vožnjo na Ljubljanski grad z vzpenjačo peljali že 28. decembra 2006, v letu 2010 pa smo na grad pripeljali že milijontega obiskovalca.

Ob tako pomembnem dogodku, tako za mesto Ljubljana kot tudi za Ljubljanski grad, smo na ta dan, ob 18. 15 uri, pripravili kratko slovesnost na zgornji postaji vzpenjače. V ta namen je smo v Galeriji "S" pripravili zbor slik, katere so bile narejene ob gradnji tirne vzpenjače, skozi dan pa je otroke razveseljeval grajski zmaj Franci. 

V svojem pismu o pobudi za odkup gradu in dogovoru o ogledu izgradnje dvigala, je leta 1897, takratni Avstro-Ogrski oblasti, župan mesta Ljubljane, dr. Ivan Hribar zapisal:

"Ker je razgled iz dotičnih prostorov (Ljubljanskega gradu) očarovalno lep, in ker bi se sedanje senčnato dvorišče dalo prav dobro porabiti, da bi bil grad, če se napravi nanj dvigalo, po katerem bi se prišlo na vrh za kakih deset krajcarjev ali še ceneje, bil vedno - zlasti pa še poleti zvečer - prav dobro obiskovan."

Ideje o prevoznem sredstvu na Ljubljanski grad so se še rojevale v letu 1905, nato arhitektu B. Kobetu ter E. Mihevcu. Zadnji projekt je stekel v letu 2005.

Mestna občina Ljubljana se je odločila, da Ljubljanski grad poveže s starim jedrom s pomočjo urbane potniške transportne naprave – panoramskega dvigala. Na podlagi prostorskih in oblikovanih zahtev na občutljivi lokaciji ter dane topografije se je za najboljšo rešitev izkazala žičnica, natančneje panoramsko tirno dvigalo.

Vzpenjačo, katere spodnja postaja je na Krekovem trgu, nasproti ljubljanske Tržnice, je Festival Ljubljana kot koncesionar začel graditi v mesecu marcu 2006. Prvi potniki so se s poskusno vožnjo na Ljubljanski grad z vzpenjačo peljali že 28. decembra 2006, v letu 2010 pa smo na grad pripeljali že milijontega obiskovalca.

Ob tako pomembnem dogodku, tako za mesto Ljubljana kot tudi za Ljubljanski grad, smo na ta dan, ob 18. 15 uri, pripravili kratko slovesnost na zgornji postaji vzpenjače. V ta namen je smo v Galeriji "S" pripravili zbor slik, katere so bile narejene ob gradnji tirne vzpenjače, skozi dan pa je otroke razveseljeval grajski zmaj Franci.