Na vsebino

Tomato Košir razstavlja na Ljubljanskem gradu

30. junij 2025

Nagrajenec Prešernovega sklada za leto 2024, eno osrednjih imen sodobnega slovenskega oblikovanja - Tomato Košir - z "Vizualnim komentarjem" prihaja na Ljubljanski grad.

SpletniMateriali TomatoKosir 1400x780 brez

Med 4. julijem in 31. avgustom 2025 bo domačim, in v poletnih mesecih številnim tujim obiskovalcem, v Palaciju in Stanovski dvorani Ljubljanskega gradu na ogled več kot sto izbranih del – od kulturnih plakatov do kompleksnih projektov – in avtorjev komentar nanje. Zato verjetno ni naključje, da je naslov razstave Tomata Koširja na Ljubljanskem gradu »Vizualni komentar«.

Tomato Košir je zagotovo eno izmed osrednjih imen sodobnega slovenskega oblikovanja. Za svoje delo je prejel številna priznanja doma in v tujini. Med najvidnejšimi so: nagrada Prešernovega sklada za izjemne dosežke na področju grafičnega oblikovanja, ter nagrade Type Directors Cluba New York, Art Directors Cluba New York, Red Dot, D & AD, Communication Arts in velika Brumnova nagrada. Nagrade potrjujejo njegov prispevek k razvoju vizualne kulture in strokovne angažiranosti, ki presegajo okvire oblikovalske stroke.

Njegov opus obsega grafične in tipografske rešitve, celostne vizualne podobe organizacij in produktov, publikacije, knjižne zbirke, plakate, avtorske črkovne vrste ter vizualne komentarje na naslovnicah časopisov in revij, s katerimi je pomembno zaznamoval slovenski in širši evropski prostor.
V njegovem delu se odražata načelnost in jasno stališče: premišljeno oblikovanje mora biti intelektualno pošteno, družbeno odgovorno in estetsko prepričljivo. Njegov vizualni jezik je hkrati avtorski in funkcionalen – nikoli samozadosten, temveč vedno v službi sporočila; kot se izrazi sam: »Jasnost sporočila je na prvem mestu«.

Razstava »Vizualni komentar«, ki jo v Palaciju Ljubljanskega gradu odpiramo v četrtek, 3. julija 2025, ob 19. uri, zajema izbrana dela iz več kot dveh desetletij njegovega ustvarjanja. Obiskovalci si bod med sprehodom po Stanovski dvorani in Palaciju lahko ogledali več kot sto izbranih del formata 70 x100 in 100 x 140 cm. V Friderikovem stolpu, ki se nahaja med obema dvorana, pa se avtor poklanja svojemu očetu, ki ga sam označi za industrijskega oblikovalca. Posebno vez z očetom avtorju predstavlja dvesto enainštirideset igrač, povečini avtomobilov, nekaj motorjev, helikopterjev in letal, ki jih je oče iz ostankov plastike rezkal za svojega sina. Nekatera izmed teh del bo mogoče videti na razstavi.

Kustosinja razstave je dr. Kaja Širok.

Ogled razstave je vključen v ceno Grajske vstopnice, na voljo pa je tudi samostojna vstopnica samo za razstavo.