Sodobna in nevsiljivo oblikovana tirna vzpenjača, ki dopolnjuje tradicionalno kulturno identiteto Ljubljanskega gradu, je priljubljena tako med domačimi kot tujimi obiskovalci. Še posebej privlačna ob lepem vremenu, ko ponuja čudovit razgled na mesto, je nepogrešljiva zaradi svoje hitre in udobne povezave s starim mestnim jedrom. V skrbi za ohranjanje zelenega okolja na širšem območju Grajskega hriba je tirna vzpenjača vaša prava odločitev in hkrati doživetje, s katerim začenjate obisk Ljubljanskega gradu.

Na 21. bienalu industrijskega oblikovanja v letu 2008 sta oblikovalca Miha Kerin in Majda Kregar iz projektivnega biroja Ambient za oblikovanje vzpenjače prejela zlato medaljo za najboljši dosežek industrijskega oblikovanja.

 

Zgodovina ideje o tirni vzpenjači

Mestna občina Ljubljana je konec leta 2006 Ljubljanski grad povezala s starim mestnim jedrom s pomočjo urbane potniške transportne naprave - tirne vzpenjače. Na podlagi prostorskih in oblikovnih zahtev se je za najboljšo rešitev izkazala žičnica, natančneje tirna vzpenjača. Konec leta 2010 smo na grad prepeljali milijontega potnika, sredi avgusta 2014 pa že dvamilijontega.

Ideja, želja in potreba po izgradnji tirne vzpenjače, ki bi povezovalo staro mestno jedro in Ljubljanski grad, pa se ni rodila na začetku 21. stoletja. Stara je namreč že več kot stoletje.

Obratovalni čas tirne vzpenjače

januar, februar, marec in november 10.00–20.00
april, maj in oktober 9.00–21.00
junij, julij, avgust in september 9.00–23.00
december 10.00–22.00

Vzpenjača vozi na 10 minut.

Organiziranim skupinam in najemnikom prostorov omogočamo podaljšano obratovanje tirne vzpenjače.

Spodnja postaja tirne vzpenjače

01 306 42 00

031 476 565

vzpenjaca@ljubljanskigrad.si

Zgornja postaja tirne vzpenjače

01 306 42 01

031 476 510

vzpenjaca1@ljubljanskigrad.si

V svojem pismu takratni avstro-ogrski državni oblasti je župan mesta Ljubljane dr. Ivan Hribar zapisal: »Ker je razgled iz dotičnih prostorov (Ljubljanskega gradu) očarovalno lep, in ker bi se sedanje senčnato dvorišče dalo prav dobro porabiti, da bi bil grad, če se napravi nanj dvigalo, po katerem bi se prišlo na vrh za kakih deset krajcarjev ali še ceneje, bil vedno – zlasti pa še poleti zvečer – prav dobro obiskovan.«

Pismo, v katerem daje župan pobudo za mestni odkup gradu, je bilo poslano leta 1897. Ideje o prevoznem sredstvu so se še rojevale v letu 1905, ko je Mesto Ljubljana kupilo grad, nato arhitektoma Borisu Kobetu in Edu Mihevcu. Zadnji projekt je stekel v letu 2005, prvi potniki pa so se z vzpenjačo popeljali konec decembra 2006.

 

Lokacija trase

Spodnja postaja vzpenjače se nahaja na Krekovem trgu, nasproti glavne tržnice.

Trasa poteka zunaj obzidja srednjeveškega mesta, a tik ob njem, s čimer ne posega v nekdanjo prostorsko podobo srednjeveškega mesta.

Ob izgradnji vzpenjače so bili izkopani ostanki srednjeveškega obrambnega obzidja, ki so utrjeni in prikazani vzdolž njene celotne trase. Enako je ob spodnji postaji prikazan obrambni jarek, ki je potekal ob vznožju obrambnega zidu in je bil kasneje nadgrajen s hišami.


Tehnični podatki

Podatki o vožnji

  • hitrost vožnje: 0-3 m/s
  • največja hitrost vožnje: 3 m/s
  • čas vožnje med postajama: 60 s
  • čas praznjenja oz. polnjenja: 60 s
  • čas polovičnega ciklusa: 120 s
  • čas enega ciklusa: 240 s
  • število ciklusov na uro: 15

Podatki o kabini

  • število kabin: 1
  • kapaciteta kabine: do 33 oseb
  • največja kapaciteta: do 500 oseb/uro

Oglejte si 3D aminacijo o tirni vzpenjači.

 

Cenik vozovnic za tirno vzpenjačo

 OdrasliOtroci (7–18 let), študentje, upokojenci, skupine nad 15 osebDružina: do 2 odrasla in vsaj 1 otrok (7–18 let)
  • povratna
  • enosmerna
  • mesečna
  • 4,00 €
  • 2,20 €
  • 15,00 €
  • 3,00 €
  • 1,50 €
  • -
  • 10,00 €
  • 6,00 €
  • -

Poseben režim obratovanja tirne vzpenjače

Organiziranim skupinam ali najemnikom prostorov ponujamo podaljšano obratovanje tirne vzpenjače. Cena podaljšane ure obratovanja je 130,00 €, vozovnice se dokupijo po veljavnem ceniku.

Oglejte si tudi razširjeni cenik s kombinacijami ogledov gradu.